Atnaujinta matematikos bendroji ugdymo programa (2022) įpareigoja mokytojus atkreipti dėmesį, kad šiuolaikinis ugdymas grindžiamas nuolatiniu mokytojų ir mokinių dialogu. Mokytojai turi siekti, kad mokiniai įgytų kompetencijų, kurios būtinos tolimesniam mokymuisi ir prasmingam gyvenimui šiuolaikinėje visuomenėje. Nebepakanka, kad mokytojas tik išaiškintų dalyko turinį ir patikrintų, kaip įsiminė. Užtikrinti ugdymo kokybę padeda modernus kokybiškas ugdymo turinio supratimas. Norint išugdyti kompetencijas, būtina mokinį įtraukti į aktyvų mokymąsi. Ugdymo turinio parinkimo ir pritaikymo mokiniams sėkmė ypač priklauso nuo mokytojo pasirengimo tinkamai suplanuoti pamoką, taikyti inovatyvius (aktyvius) mokymo(si) metodus bei vertinimą.

   Siekiant tobulinti matematikos mokytojų profesines kompetencijas, organizuojant ir planuojant matematikos mokymo(si) procesą, vertinant mokinių pasiekimus ir pažangą, buvo parengta ilgalaikė kvalifikacijos tobulinimo programa „Matematikos mokytojų profesinis augimas – mokymas/sis iš patirties per patirtį“. Programą rengė Aistė Venclovienė, Šiaulių Didždvario gimnazijos mokytoja ekspertė, Tarptautinio Bakalaureato diplomo programos mokytoja, Edita Šauklytė, Prezidento Jono Žemaičio gimnazijos matematikos mokytoja metodininkė ir  Saulė Sitavičienė, Raseinių rajono švietimo pagalbos tarnybos metodininkė. Mokymuose matematikos mokytojai aptarė matematikos bendrosios programos aspektus, analizavo kompetencijų ugdymo galimybes matematikos dalyku, plėtojo gebėjimus planuoti pamoką, formuluoti mokymosi uždavinius, tikslingai taikyti mokymo, mokymosi ir vertinimo metodus, stebėjo, analizavo ir vertino savo bei kolegų praktinę veiklą. Programa buvo finansuota Raseinių rajono savivaldybės programos „Skaitmeninio ugdymo turinio kūrimas ir diegimas Raseinių rajono ugdymo įstaigose“ lėšomis.

   Matematikos mokytojai dalyvaudami trumpalaikėje stažuotėje „Atnaujintas ugdymo turinys ir Pitagoras suveltai“ susitiko su  Klaipėdos matematikos mokytojais. Matematikos mokytojai dalyvavo matematikos dirbtuvėse ,,Pitagoro sapnas”, kurias vedė Rūta Jegnoraitė-Juškienė, Klaipėdos Baltijos gimnazijos matematikos vyresnioji mokytoja, Gerda Surgautaitė, Klaipėdos Baltijos gimnazijos neformaliojo švietimo mokytoja, Andrius Chomičius, Klaipėdos Baltijos gimnazijos neformaliojo švietimo kūrybinės matematikos mokytojas. Apskrito stalo diskusijoje „Kolegialus mokymasis dėl matematikos pasiekimų gerinimo“ patirtimi dalinosi Dovilija Jančiauskienė, Klaipėdos miesto matematikos mokytojų metodinio būrelio pirmininkė, Rasa Karapetian, Klaipėdos licėjaus matematikos mokytoja ekspertė. Mokytojai pasisėmė idėjų kaip suspėti pakartoti su mokiniais ruošiantis PUPP ir VBE, pasitvirtino, kad susiduria su tokiomis pačiomis problemomis ir iššūkiais, diskutavo, kaip dirbti su šiuolaikiniais mokiniais, kaip juos motyvuoti.

   Seminare „Matematikos bendroji programa – iššūkis ar galimybė“ buvo nagrinėjamos temos:

  • Kas naujo matematikos BUP?
  • Kompetencijų ugdymas matematikos dalyku.
  • Matematinio ugdymo kokybės veiksniai, mokymo(si) proceso planavimo aspektai, mokinių pasiekimai.
  • Mokymosi paradigmos raiška matematiniame ugdyme.

   Seminarą vedė Aistė Venclovienė, Šiaulių Didždvario gimnazijos mokytoja ekspertė, Tarptautinio Bakalaureato diplomo programos mokytoja.

   Klaipėdos „Ąžuolyno“ gimnazijos matematikos mokytoja ekspertė Vilija Šileikienė vedė mokymus „Iššūkiai ir galimybės matematikos atnaujinamo ugdymo turinio kontekste“, kuriuose  pasidalino darbo patirtimi apie kompetencijomis grįstą ugdymą, pamokos uždavinį ir jo struktūrines dalis, vertinimą ir įsivertinimą pamokoje, mokymosi pasiekimų ir pažangos vertinimą pagal keturis pasiekimo lygius.

   Programos baigiamasis renginys – rajono matematikos mokytojų forumas „Kolegų patirtis žadina mintį“. Pagrindinis dėmesys buvo skiriamas matematikos atnaujinto ugdymo turinio įgyvendinimui. Apie tai savo darbo patirtimi dalinosi Edita Šauklytė ir Irma Mickutė, Prezidento Jono Žemaičio gimnazijos matematikos mokytojos metodininkės, ir Danutė Vykertaitė, Raseinių r. Viduklės Simono Stanevičiaus gimnazijos matematikos mokytoja metodininkė. Edita Šauklytė, Prezidento Jono Žemaičio gimnazijos matematikos mokytoja metodininkė, Vilma Drungėlienė, Raseinių Šaltinio progimnazijos matematikos mokytoja metodininkė, Ramutė Stonienė, Raseinių r. Girkalnio pagrindinės mokyklos vyresnioji matematikos mokytoja, pasidalino įspūdžiais iš stažuotės Suomijos ir Estijos mokyklose. Mokytojos parengė pranešimą „Penkios dienos neįkainojamos patirties Suomijoje ir Estijoje“, kuriame pristatė keletą svarbių aspektų, kuriais remiamasi matematikos mokymo procese Suomijoje ir Estijoje. Laima Švilpienė, Kelmės r. Tytuvėnų gimnazijos matematikos mokytoja metodininkė, skaitė pranešimą „UTA, CHatGPT ir aš – mokytoja!“, Mokytoja pristatė kokia yra dermė tarp UTA, CHatGPT ir jos – MOKYTOJOS, kaip ChatGPT padeda kurti mokomąją medžiagą, rasti paaiškinimus, kurie padeda mokiniams geriau ir giliau suprasti matematikos temą. Rajono matematikos mokytojų metodinio būrelio pirmininkė Edita Šauklytė skaitė pranešimą „Raseinių rajono matematikos mokytojų metodinė veikla atnaujinto ugdymo turinio kontekste“.

   Apibendrinant galime teigti, kad matematikos mokytojai, kaip ir kitų dalykų mokytojai, mokėsi, dalinosi gerąja darbo patirtimi dėl keleto priežasčių:

  • dalijimasis patirtimi leidžia matematikos mokytojams perduoti vieni kitiems geriausias mokymo strategijas, metodikas ir veiklas, kurios buvo sėkmingos jų pačių klasių kontekste;
  • stiprina mokytojų tarpusavio ryšius;
  • mokytojai gali pasinaudoti kitų mokytojų taikomomis įvairiomis mokymo strategijomis ir priemonėmis, kurios padeda mokiniams geriau suprasti ir mėgautis matematika;
  • skatina mokytojus nuolat tobulėti, ieškoti sprendimų, prisitaikant prie skirtingų mokinių gebėjimų.

   Taigi, investavimas į mokymąsi leidžia mokytojams geriau suprasti savo mokinius, įgyvendinti naujoves ir formuoti pažangią, mokymąsi skatinančią aplinką. Tai yra svarbi priemonė siekiant aukštos švietimo kokybės.

Saulė Sitavičienė, Raseinių rajono švietimo pagalbos tarnybos metodininkė

Ačiū
0
Nesudomino
0

Ankstesnės naujienos

Matematikos mokytojai dalinosi patirtimi 2023-12-20 Matematikos mokytojai dalinosi patirtimi

Gruodžio 19 d. vyko tradicinis rajono matematikos mokytojų forumas „Kolegų patirtis žadina mintį“. Šio renginio tikslas – skatinti matematikos mokytojų bendradarbiavimą, skleisti gerąją pedagoginio darbo patirtį, skatinti mokytojus ieškoti inovatyvių ugdymo būdų, metodų.

Plačiau
Priešmokyklinio ugdymo mokytojų kompetencijų tobulinimas atnaujinto ugdymo turinio kontekste 2023-12-08 Priešmokyklinio ugdymo mokytojų kompetencijų tobulinimas atnaujinto ugdymo turinio kontekste

Priešmokyklinio ugdymo mokytojų kompetencijų tobulinimas atnaujinto ugdymo turinio kontekste yra esminis veiksnys siekiant užtikrinti aukštą kokybę ir efektyvumą šiame procese. Šis procesas apima ne tik tradicinės pedagoginės patirties vertinimą, bet ir naujų gebėjimų, žinių ir įgūdžių integravimą, kad būtų atsižvelgiama į besikeičiančius visuomenės, šeimos ir vaikų poreikius. Todėl yra skatinamas nuolatinis mokytojų mokymasis, domėjimasis naujausiomis pedagoginėmis tendencijomis, keitimasis patirtimi su kolegomis, mokėjimas vertinti savo darbą, analizuoti rezultatus ir ieškoti galimybių tobulinti savo kompetencijas. Atsižvelgiant į šiuos aspektus rajono priešmokyklinio ugdymo mokytojams buvo parengta ilgalaikė kvalifikacijos tobulinimo programa „Inovacijomis grįstas priešmokyklinis ugdymas: galimybės ir praktika“. Programą rengė Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos prof. dr. Aušra Kazlauskienė ir Raseinių rajono švietimo pagalbos tarnybos metodininkė Saulė Sitavičienė. Programa buvo finansuota Raseinių rajono savivaldybės programos „Skaitmeninio ugdymo turinio kūrimas ir diegimas Raseinių rajono ugdymo įstaigose“ lėšomis.

Plačiau
Tarptautinis forumas 2023-11-30 Tarptautinis forumas

Vienas veiksmingiausių būdų susipažinti su naujovėmis, plėsti asmenines, profesines ir dalykines kompetencijas yra dalijimasis metodine ir praktine darbo patirtimi su kolegomis. Jau antri metai, kai Raseinių rajono švietimo pagalbos tarnyba inicijuoja ir kartu su  rajono bendrojo ugdymo įstaigų anglų kalbos mokytojais organizuoja tarptautinius gerosios darbo patirties sklaidos renginius aktualia mokytojams tema. Praeitais mokslo metais per zoom platformą buvo organizuotas tarptautinis forumas „Įtraukiojo ugdymo labirintai: kaip suderinti visų klasės mokinių poreikius“, kuriame dalyvavo penkių šalių užsienio kalbų mokytojai. Šių metų tarptautinio forumo tema –  „Užsienio kalbos mokymo veiksmingos praktikos“. Forumo tikslas – plėtoti profesinį bendradarbiavimą, pasidalinti gerąja savo darbo patirtimi, pristatant veiksmingas anglų kalbos mokymo praktikas.

Plačiau
Ugdymo įstaigų vadovų ir pavaduotojų metodinė diena 2023-11-30 Ugdymo įstaigų vadovų ir pavaduotojų metodinė diena

Lapkričio 29 d. įvyko Raseinių ugdymo įstaigų vadovų ir pavaduotojų metodinė diena. Metodinėje dienoje pristatytas Pedagogų rajono metodinės veiklos stebėsenos tyrimas ir Rajono UTA komandos stažuotės į Suomijos Respubliką patirtis. Metodinėje dienoje dalyvavo Raseinių rajono savivaldybės vicemeras Jonas Vazgys ir Švietimo ir sporto skyriaus vėdėja Modesta Gailė ir šio skyriaus specialistai. Metodinėje dienoje buvo pristatytas Pedagogų rajono metodinės veiklos stebėsenos tyrimas. Tyrimą pristatė Švietimo ir sporto skyriaus vyriausioji specialistė Danutė Vizbarienė ir Raseinių rajono švietimo pagalbos tarnybos direktorė Reda Kunickienė.

Plačiau