Spalio 16–17 dienomis Raseinių rajono švietimo įstaigų vadovai dalyvavo stažuotėje Prienų rajono mokyklose, kurios tema – „Lyderystės pokyčiai“. Stažuotės tikslas – susipažinti su Prienų rajono švietimo įstaigų patirtimis, įgyvendinant ugdymo kokybės ir lyderystės pokyčius, bei stiprinti vadovų strateginio valdymo ir bendradarbiavimo kompetencijas.
Stažuotės tikslai:
1. Susipažinti su Prienų rajono savivaldybės švietimo strateginėmis kryptimis bei Švietimo ir sporto skyriaus vaidmeniu įgyvendinant pokyčius švietimo sistemoje.
2. Susipažinti su mokyklų veiklos pokyčiais ir vadovų lyderystės praktikomis, padedančiomis kurti bendradarbiavimu grįstas, pokyčiams atviras mokymosi aplinkas.
3. Aptarti vadovų vaidmenį inicijuojant bei palaikant pokyčius, pasidalyti patirtimi ir atrasti pritaikomų įžvalgų savo institucijose.
Pirmoji diena – pažintis su Prienų švietimo sistema
Pirmąją dieną Raseinių rajono vadovų delegacija lankėsi Prienų rajono savivaldybėje, kur juos pasitiko Švietimo ir sporto skyriaus vyr. specialistė Renata Pavlavičienė. Susitikimo tema – „Švietimo pokyčiai ir lyderystė: Prienų rajono patirtis“.
Po susitikimo vadovai lankėsi Prienų „Ąžuolo“ progimnazijoje, „Žiburio“ gimnazijoje ir lopšelyje-darželyje „Saulutė“, kur susipažino su įstaigų veiklos ypatumais, mokyklų kultūra, vadovų lyderystės praktikomis bei inovatyviais ugdymo metodais.
Prienų „Žiburio“ gimnazijos direktorė Irma Kačinauskienė ir jos pavaduotojos Daiva Sabanskienė bei Lina Malinauskienė pristatė gimnazijos patirtis lyderystės stiprinimo, projektinės veiklos ir bendruomeniškumo srityse. Lopšelyje-darželyje „Saulutė“ vadovai diskutavo apie ankstyvojo ugdymo kokybės užtikrinimą ir pedagogų įgalinimą pokyčiams.
Antroji diena – refleksija ir kultūrinė programa
Antrąją dieną vyko apibendrinamasis susitikimas, kurio metu dalyviai reflektavo stažuotės įspūdžius, aptarė vadovavimo pokyčių valdymo iššūkius ir dalijosi įžvalgomis, pritaikomomis savo įstaigose.
Po diskusijų vadovai dalyvavo kultūrinėje-edukacinėje programoje – „Miesto turas elektromobiliu“ bei „Dzūkiškos bandos“ edukacijoje, leidusioje pažinti Prienų krašto kultūrą ir tradicijas.
Stažuotės nauda
Stažuotės metu buvo stiprinamos šios vadovų kompetencijos: pokyčių valdymo, strateginės lyderystės ir bendradarbiavimo. Dalyviai įgijo naujų idėjų, kaip efektyviau įgyvendinti pokyčius savo mokyklose, stiprinti pedagogų motyvaciją bei kurti bendradarbiaujančias, mokymuisi palankias aplinkas.
