Švietimo mainų paramos fondo direktoriaus pavaduotoja, pavaduojanti direktorių, Žana Orlova, vadovaudamasi Europos Komisijos 2023 m. kvietimo teikti paraiškas programos „Erasmus+“ vadove nurodytomis „Erasmus“ akreditacijos profesinio mokymo, bendrojo ugdymo ir suaugusiųjų švietimo srityse taisyklėmis bei išorinių ekspertų paraiškų vertinimais ir programos „Erasmus+“ mobilumo projektų atrankos komisijų siūlymais, 2024 m. sausio 25 d. įsakymu Nr. VE-21 patvirtino organizacijų, kurioms suteikiama 2023 m. „Erasmus“ akreditacija, sąrašus. Akreditacija suteikta ir Raseinių rajono švietimo pagalbos tarnybai.

   Gyvename vis labiau globalėjančiame pasaulyje ir suvokiame, kaip svarbu priimti ir spręsti įvairius iššūkius, kad būtų sukurta nuolat besimokanti visuomenė. Suaugusiųjų švietimas ir yra pagrindinė priemonė kai kuriems dabar Europai iškylantiems iššūkiams spręsti. Europos suaugusiųjų švietimo asociacijos parengtas „Manifestas dėl suaugusiųjų mokymosi XXI šimtmetyje“ kviečia kurti besimokančią Europą, suteikiant savo gyventojams reikiamų žinių ir išugdant būtinus įgūdžius ir kompetencijas, kurios gali padėti žmonėms pakeisti gyvenimą, iš esmės pertvarkyti visuomenę, ugdyti vertybes, kuriomis grindžiama Europos strategija, – teisingumą, socialinę sanglaudą, aktyvų pilietiškumą, o taip pat kūrybiškumą ir novatoriškumą. Tai patvirtina ir Lietuvos pažangos strategija „Lietuva 2030“, kurioje primenama greičiau reaguoti, išnaudoti galimybes, keistis ir prisitaikyti prie pokyčių. Tarnybos 2024 – 2026 metų strateginiame veiklos plane akcentuojama: įtrauktis, kuria siekiama sukurti paslaugas ar priemones, kurios galėtų būti prieinamos kiekvienam ir teikiama nauda galėtų naudotis kiekvienas norintis nepriklausomai nuo negalios, išsilavinimo, amžiaus, lyties, gyvenamos vietos ir t.t.; skaitmenizacija – veiklų skaitmenizavimas ir skaitmeninių technologijų naudojimas. Jai įgyvendinti būtinos skaitmeninės kompetencijos, kurios apima informacijos ir duomenų raštingumą, bendravimą ir bendradarbiavimą naudojant skaitmeninį turinį, skaitmeninio turinio kūrimą, saugumo ir problemų spendimą; proaktyvumas, kai Tarnybos darbuotojai savarankiškai inicijuoja ir į ateitį orientuoja veiksmus, kuriais siekiama pakeisti padėtį ir/ar save, savarankiškai stengiasi išspręsti problemą prieš jai įvykstant, siekia padaryti daugiau nei apibrėžia užduotis; tvarumas – tai Tarnybos veikla ir veiklų tęstinumą apimanti strategija, skirta pagerinti jos poveikį aplinkai, žmonėms ir ekonomikai, o kartu ir pačios įstaigos rezultatus; tarptautiškumas – tai atvirumas pasauliui ir naujoms patirtims, pasireiškiantis per bendradarbiavimą su partneriais visame pasaulyje, tvaraus partnerysčių tinklo kūrimą, užsienio kalbų mokymąsi, kitų kultūrų pažinimą, skaitmeninių priemonių ir iniciatyvų įgyvendinimą, darbuotojų ir besimokančiųjų mobilumą mokymuisi dalyvaujant Erasmus+ projektuose, užtikrinant įtrauktį, lygias galimybes ir tvarų poveikį.

   Atsižvelgdami į Tarnybos strateginį planą ir plėtodami įvairaus amžiaus bei socialinės ir ekonominės kilmės suaugusiųjų žinias, įgūdžius, supratimą, vertybes ir veiksmus, reikalingus kuriant darnų pasaulį, kuris užtikrina aplinkos apsaugą ir tausojimą, skatina socialinį teisingumą dalyvaujančių šviečiamojoje veikloje, siekdami mažinti vyresnio amžiaus žmonių atskirtį, didinti neformalaus švietimo paslaugų prieinamumą, skatinti lygias galimybes tarp miesto ir atokių gyvenviečių gyventojų, Tarnybos darbuotojai susiduria su tokiomis problemomis:

1) stoka skaitmeninių kompetencijų, skirtų duomenų valdymui, bendravimui ir bendradarbiavimui, senjorų įgalinimui ir motyvavimui naudotis skaitmeninėmis technologijomis;

2) nepakankamu suvokimu apie tvaraus vystymo idėjas, kaip pasirinkti gyventi taip, kad gyvenime priimti sprendimai būtų kuo mažiau kenksmingi aplinkai – gamtai ir juos supantiems žmonėms;

3) suaugusiųjų švietėjų ir vyresnio amžiaus žmonių suvokimo apie įtraukties procesą ir gebėjimo teikti tvarios įtraukties paslaugas, prieinamas kiekvienam nepriklausomai nuo negalios, išsilavinimo, amžiaus, lyties, gyvenamos vietos, trūkumas.

   Problemų sprendimui išsikėlėme tris uždavinius:

1. Plėtoti darbuotojų ir besimokančiųjų supratimą tvarumo klausimais, kuris įgalins juos priimti tvarius sprendimus organizacijoje ir kasdieniniame gyvenime. 2024-2025 metais darbuotojams ir besimokantiesiems bus suorganizuoti 5 tarptautiniai mobilumo vizitai į šalis, kuriose tvarumo idėjos įgyvendinamos sėkmingiausiai. 2025 metais organizacijoje bus sukurtas tvarumo priemonių planas ir pradėtos vykdyti jame numatytos veiklos Tarnybos darbuotojams ir besimokantiesiems. 2025 metais bus parengta kvalifikacijos tobulinimo programa vyresnio amžiaus žmonėms tvarumo tema ir 2025-2026 metais pravesti švietimo renginiai.

2. Sustiprinus savo, kaip suaugusiųjų švietėjų, skaitmeninius gebėjimus, įgalinti (besimokančiuosius) vyresnio amžiaus žmones naudoti skaitmenines technologijas, įtraukiant juos į aktyvų gyvenimą. 2026-2027 m. bus suorganizuoti 5 tarptautiniai mobilumai darbuotojams ir besimokantiesiems įgyti skaitmeninių kompetencijų, skirtų duomenų valdymui, bendravimui ir bendradarbiavimui, senjorų įgalinimui ir motyvavimui naudotis skaitmeninėmis technologijomis.

3. Patobulinti švietėjų ir vyresnio amžiaus žmonių žinias ir gebėjimus taikyti įtraukties galimybes mokymosi visą gyvenimą kontekste. 2026 m. bus suorganizuoti 2 tarptautiniai mobilumai Tarnybos darbuotojams ir besimokantiesiems įgyti žinių apie vyresnio amžiaus žmonių įtraukimą/įsitraukimą į aktyvią socialinę ir kultūrinę veiklą.

   Projektų veiklose dalyvaus 12 Tarnybos darbuotojų: direktorė, pavaduotoja ir 10 pedagoginių darbuotojų. Į tarptautinį mobilumą įtrauksime Tarnybos besimokančiuosius – Raseinių trečiojo amžiaus universiteto studentus. Atrenkant besimokančiuosius, bus atsižvelgta:

1) kurioje Erasmus plano veikloje norėtų dalyvauti ir taip prisidėtų prie Erasmus plano tikslų įgyvendinimo;

2) į besimokančiųjų ekonominę atskirtį, kai besimokantieji, kurie neturi išteklių ir galimybių reikalingų ekonominei gerovei, susiduria su finansinėmis problemomis arba nepakankamomis pensijomis;

3) į besimokančiųjų socialinę atskirtį, kai vyresnio amžiaus žmonės jaučiasi atskirti nuo bendruomenės ar neturi pakankamai socialinio ryšio ir paramos, dėl nepakankamo prieinamumo prie sveikatos priežiūros, transporto, kultūros ar kitų paslaugų.

   Patobulinę profesines kompetencijas tarnybos darbuotojai gebės įtraukti į mokymo(si) veiklas įvairių amžiaus suaugusiuosius, ypač patiriančius socialinę, ekonominę ir geografinę atskirtį. Gebės tobulinti besimokančiųjų suaugusiųjų profesines ir bendrąsias kompetencijas taikydami šiuolaikines, inovatyvias netradicines mokymo(si) formas ir būdus. Įgiję naujų patirčių, pasiūlysime naujų programų, atliepiančių rajono gyventojų lūkesčius ir poreikius, taip pritraukdami naujus asmenis į mokymosi visą gyvenimą veiklas.

   Besimokantieji susipažinę su Europos šalių atsakingo ir sąmoningo vartojimo kultūros gerąja patirtimi, prisidės prie Tarnybos kuriamo tvarumo priemonių plano organizacijoje. Įgytą tarptautinę patirtį atsakingo ir sąmoningo vartojimo kultūros srityje, panaudos organizuojant ir vykdant Raseinių trečiojo amžiaus universiteto kūrybines veiklas. Pasidalindami įgyta tarptautine patirtimi, formuos Raseinių Trečiojo amžiaus universiteto studentų nuostatą, kad kuriant tvarią aplinką svarbus sistemiškumas bei visuotinis supratimas, kuris bus pasiektas tik tada, kai tvarumą suvoksime kiekvienas asmeniškai žvelgdami iš savo pozicijos. Tvarumo principų taikymas kasdieniniame gyvenime bus vertinamas apklausiant besimokančiuosius, todėl kviesime juos prisidėti prie klausimyno sukūrimo, kuris leis įvertinti besimokančiųjų žinių ir įgūdžių teigiamą pokytį, stebint jų elgseną. Besimokantieji sustiprinę savo skaitmeninius gebėjimus, prisidės prie vyresnio amžiaus žmonių sudominimo naudoti skaitmenines technologijas, įsitraukiant į aktyvų gyvenimą. Pasidalinta besimokančiųjų tarptautinė patirtis paskatintų kitų vyresnio amžiaus žmonių geresnę socialinę integraciją į visuomenę, skatinant jų efektyvų, produktyvų ir turiningą gyvenimą, fizinį aktyvumą, kelti žinių bei kultūros lygį, apsikeičiant gyvenimo patirtimi, pasitikėjimo stiprinimo, geresnės psichologinės savijautos.

   Suaugusiųjų švietėjų ir besimokančiųjų įgytas supratimas tvarumo klausimais, patobulintos skaitmeninės kompetencijos bei gebėjimas taikyti įtraukties galimybes mokymosi visą gyvenimą kontekste, turės tiesioginės įtakos suaugusiųjų mokymosi kokybės gerėjimui ir užtikrinimui Raseinių rajone. Atliksime stebėseną, kaip mobilumo veiklų rezultatai veikia organizacijos darbą. Tam panaudosime dalyvių ataskaitas, atliksime žodines apklausas.

   Mokymuose dalyvavę suaugusiųjų švietėjai praktikai ir besimokantieji atnaujinę savo žinias ir įgūdžius, prisidės prie modernesnio ir šiuolaikiškesnio suaugusiųjų mokymo(si). Integruojant mobilumo veiklų rezultatus į įprastą veiklą, užtikrinsim nuolatinį bendradarbiavimą, kad būtų pasiektas ilgalaikis poveikis ir nauda organizacijai.

Saulė Sitavičienė, Raseinių rajono švietimo pagalbos tarnybos metodininkė

Ačiū
0
Nesudomino
0

Ankstesnės naujienos

Pirmoji ponia susitiko su Raseinių TAU 2024-01-26 Pirmoji ponia susitiko su Raseinių TAU

Sausio 26 d. Lietuvos Respublikos Prezidento Gitano Nausėdos žmona Diana Nausėdienė atvyko į susitikimą su Raseinių Trečiojo amžiaus universiteto studentais. Šiltas ir nuoširdus susitikimas vyko Raseinių Šaltinio progimnazijoje. 

Plačiau
Raseinių tau studentų galimybės mokytis 2024-01-19 Raseinių tau studentų galimybės mokytis

Raseinių TAU studentai sugrįžo po žiemos atostogų į mokymosi klases. Šiandien Raseinių TAU lanko 200 unikalių klausytojų. Raseinių TAU siūlo studentams ne tik bendrus užsiėmimus, bet yra pasiūlomi užsiėmimai. 2023-2025 m. m. įgyvendinama programa “Sveikatos, saviraiškos ir savanorystės”. 

Plačiau
Matematikos mokytojų profesinis augimas – mokymas/sis iš patirties per patirtį 2023-12-22 Matematikos mokytojų profesinis augimas – mokymas/sis iš patirties per patirtį

Atnaujinta matematikos bendroji ugdymo programa (2022) įpareigoja mokytojus atkreipti dėmesį, kad šiuolaikinis ugdymas grindžiamas nuolatiniu mokytojų ir mokinių dialogu. Mokytojai turi siekti, kad mokiniai įgytų kompetencijų, kurios būtinos tolimesniam mokymuisi ir prasmingam gyvenimui šiuolaikinėje visuomenėje. Nebepakanka, kad mokytojas tik išaiškintų dalyko turinį ir patikrintų, kaip įsiminė. Užtikrinti ugdymo kokybę padeda modernus kokybiškas ugdymo turinio supratimas. Norint išugdyti kompetencijas, būtina mokinį įtraukti į aktyvų mokymąsi. Ugdymo turinio parinkimo ir pritaikymo mokiniams sėkmė ypač priklauso nuo mokytojo pasirengimo tinkamai suplanuoti pamoką, taikyti inovatyvius (aktyvius) mokymo(si) metodus bei vertinimą.

Plačiau