Lietuvos suaugusiųjų švietimo asociacija (LSŠA) kartu su partneriais (Gyvenimo ir tikėjimo institutas, Kauno rajono švietimo centras, Panevėžio rajono švietimo centras, Raseinių rajono švietimo pagalbos tarnyba) įgyvendina „Erasmus+“ KA1 projektą „Andragogo misija: suteikti besimokančiajam sparnus“.
2022 m. liepos 23-27 dienomis Raseinių rajono švietimo pagalbos tarnybos direktoriaus pavaduotoja Silva Morkevičienė ir metodininkė Saulė Sitavičienė dalyvavo projekto kursuose „Nuotolinio ir/ar mišraus mokymo programų ir medžiagos kūrimas“, kurie vyko Joensuun (Suomija) švietimo įstaigoje „eduKarjala“. Kursų dalyviai įvairių švietimo įstaigų atstovai iš Lietuvos, Estijos, Čekijos ir Portugalijos. Kursuose daug dėmesio buvo skirta skaitmeninių įrankių panaudojimui nuotoliniam bei patyriminiam mokymui/si.
Kursų metu susipažinome ir išbandėme mobiliąją programėlę „Seppo“ (https://seppo.io/), leidžiančią kurti mokomuosius žaidimus.
Mokėmės dirbti su platforma „ThingLink“ (https://www.thinglink.com/). Šioje platformoje kūrėme mokomąsias virtualias keliones ir erdvines ekspedicijas. Minėtos platformos kūrėjai nurodo šešias priežastis, kodėl ja verta naudotis:
1) lengva išmokti (pateikiamas dviejų minučių vaizdo įrašas);
2) viskas telpa viename (galima pridėti viešosios interneto prieigos taškus prie vaizdų, vaizdo įrašų, 360/VR ir 3D modelių ir sujungti juos į patrauklų scenarijų);
3) mastelio keitimas (yra galimybė tvarkyti masinį turinį ir auditorijas, įtraukti tūkstančius vartotojų naudojant įmonės lygio palaikymą ir saugumą);
4) pamatavimas (galima surinkti atsiliepimus, stebėti įsitraukimą ir gauti individualius besimokančiojo duomenis apie baigimo rodiklį ir našumą);
5) integravimas (galima integruoti į bet kurią svetainę, yra integracija su „Microsoft“, „Canva“, „Canvas“);
6) greiti rezultatai (interaktyvumas vaizdinėje medijoje radikaliai pagerina visų amžiaus grupių įsitraukimą ir mokymosi efektyvumą).
Kalbėdami apie nuotolinį kursų organizavimą lektoriai pristatė leidinį (angl. „The design book for online learning. Practical tools for designing high-quality online learning“) https://fitech.io/app/uploads/2019/09/The-Design-Book-for-Online-Learning-v-1.4.1-EN-web.pdf, kuriame pateikiama daug naudingų patarimų organizuojantiems nuotolinius mokymus.
Didelį įspūdį paliko apsilankymas švietimo įstaigose, kuriose nustebino mokymosi priemonių gausa gamtos mokslų, muzikos, technologijų klasėse.
Plačiau apie projektą http://www.lssa.smm.lt/lt/projektai/andragogo-misija-suteikti-besimokanciajam-sparnus/
Metodininkė Saulė Stavičienė