Raseinių rajono švietimo pagalbos tarnybos darbuotojų parengtas Erasmus + projektas „Suaugusiųjų švietėjų lyderystė XXI amžiaus iššūkių kontekste“ jau apibendrina vykdytas veiklas, aptaria projektinės veiklos prasmingumą. Projekto tikslas buvo sustiprinus savo, kaip suaugusiųjų švietėjų lyderių, kompetencijas, teikti kokybiškas XXI amžiaus iššūkius atliepiančias švietimo paslaugas suaugusiems besimokantiesiems.
Įgyvendindami projektą septyni Tarnybos darbuotojai dalyvavo kursuose trijose šalyse: Italijoje, Portugalijoje ir Latvijoje. Dalyvavimas kursuose Tarnybos darbuotojams suteikė žinių ir gebėjimų, reikalingų kaip suaugusiųjų švietėjų lyderiams, nes mokėmės savimotyvacijos, savęs pažinimo, kokybiškų, tvarių santykių kūrimo, pokyčių skatinimo, lyderystės ir talentų valdymo. Dalyvaudami kursuose susipažinome su strategijomis, padedančiomis įtraukti bendruomenės narius į mokymosi visą gyvenimą veiklas, stiprinti ir palaikyti jų saviraiškos motyvaciją, pasisėmėme idėjų ir patirties siūlomų programų ir veiklų įvairovės srityje. Iš naujo peržiūrėjome savo vykdomas programas, vertindami jas atitikimo nūdienos reikalavimams bei patrauklumo besimokantiesiems aspektais. Italijos kursų patirtis patvirtino, kad ypač didelį dėmesį reikia skirti suaugusiųjų besimokančiųjų IT kompetencijų tobulinimui. Tuo įsitikinome priimdami iššūkius pandemijos sąlygomis, kai kvalifikacijos tobulinimas, metodinė veikla vyko tik nuotoliniu būdu.
Dalyviai patobulino savo, kaip įvairių mokymų organizatorių, lyderių ir kaip suaugusiųjų mokytojų, savanorių, kompetencijas. Remiantis patirtimi iš Italijos Respublikos, įstaigoje itin suaktyvinta savanorystės koncepcijos plėtotė (2021 m. įstaigai suteiktas Savanorius priimančios organizacijos statusas). Įgytas žinias ir gebėjimus mobilumo dalyviai pritaiko savo darbinėje veikloje: veda mokymus Raseinių TAU studentams, savanoriauja vesdami lietuvių kalbos mokymus į Raseinius atvykusiems afganistaniečiams. Projekto veiklose įgytas žinias ir patirtį pritaikėme ir rengiant 40 val. programą „Asmeninė lyderystė jaunimo darbuotojo darbe“, ir vedant mokymus Kelmės, Radviliškio ir Raseinių rajonų jaunimo darbuotojams. Projekto dalyviai parengė metodinę priemonę „Suaugusiųjų švietėjų lyderystės kompetencijos XXI a.“, kurią naudojame organizuodami mokymus, pasidalinome ja su institucijomis, organizuojančiomis suaugusiųjų švietimą Raseinių rajone. Įgiję naujų patirčių projekto metu, motyvuojame kolegas rengti projektus, nes užmegzti kontaktai ir patobulintos bendravimo ir bendradarbiavimo kompetencijos, sustiprino projekto dalyvių pasitikėjimą savimi, priimant šiuolaikinės visuomenės iššūkius, padrąsino imtis naujų iniciatyvų, nuteikė pozityviam bendradarbiavimui ir bendravimui. Tarptautinė patirtis buvo ypač vertinga, galvojant apie tai, kad turime veikti bendraeuropinėje erdvėje.
Nijolė Vežbavičienė, Raseinių rajono švietimo pagalbos tarnybos metodininkė


