
Pirmieji atnaujintas ugdymo programas atitinkantys vadovėliai, iš kurių jau nuo rugsėjo 1 d. galės pradėti mokytis mokiniai, pateikti Nacionalinei švietimo agentūrai.
PlačiauGegužės 24 d. Raseinių ugdymo įstaigų vadovai ir pavaduotojai kartu su Raseinių rajono švietimo ir sporto skyriaus vedėja Modesta Lukoševičiene lankėsi Šiaulių r. Dubysos aukštupio mokykloje ,kurioje įgyvendino vienos dienos stažuotę „Įtraukiosios mokyklos kūrimo praktika“.
Ugdymo įstaigos šiuo metu susiduria su problemomis: kaip švietimo pagalbos specialistų prieinamumo trūkumas ar esamų specialistų, mokytojų bendravimo su tėvais (globėjais, rūpintojais) ir informacijos jiems pateikimo stoka, stiprintinas vidinis ugdymo proceso dalyvių ir tarpinstitucinis bendradarbiavimas, pasirengimas ugdyti mokinius daugiakultūrėje ir daugiakalbėje aplinkoje, vadovų ir mokytojų kompetencijų stiprinimas, ugdant įvairių ugdymosi poreikių turinčius mokinius, pritaikant ugdymo programas, kuriant mokymosi aplinką be kliūčių. Mokytojai ir švietimo pagalbos specialistai ugdymo procese susiduria su situacijomis, kai gali kilti grėsmių dėl įvairių ugdymosi poreikių mokinių elgesio sunkumų, jų įveikai svarbios mokytojo, specialistų kompetencijos, tėvų parama, tinkamos mokykloje taikomos priemonės ir aplinka. Į šiuos ir kitus iškylančius klausimus gavome atsakymus apsilankę Šiaulių r. Dubysos aukštupio mokyklos skyriuose: Dubysos aukštupio mokyklos Aukštelkės skyriuje, Dubysos aukštupio mokyklos Bubių skyriuje, Dubysos aukštupio mokyklos Kurtuvėnų skyriuje. Šių ugdymo mokyklų direktorius V. Bacys ir jo komanda pasidalino savo patirtimis Ugdymo turinio atnaujinimo įtraukios mokyklos kontekste, pasidalino laukainčiais pokyčiais, išklausėme itikinamų pokyčių istorijų įtraukios mokyklos kūrimo kontekste.
Iš stažuotės dalyvių atsiliepimų :„ Iš stažuotės parsivežu pajautimą, kad lėčiau yra geriau. Žavėjausi koncentracija į mokyklos bendruomenės sąmoningumą ,nuoseklumą ,kryptingumą. Stažuotės metu lydėjo tikra „skandinaviško“ modelio sistemos atmosfera (Sandara);
„Labai naudinga patirtis dalykų integravimo srities metodų panaudojimo galimybės. Yra minčių ,kad šią kad šią patirtį galėtų išgirsti mokyklos metodinė taryba“ (Violeta);
Kūrybiškas turimų resursų panaudojimas: pvz bibliotekininkė parengia tekstukus SUP turintiems mokiniams, organizuoja lėlių teatrą ir pan. Įstaigos sėkmei svarbu ne darbuotojo kategorijos, diplomai ar stažai o entuziazmas ir meilė savo darbui. Pagaliau - ne SUP turinčius mokinius reikia „keisti“, o savo požiūrį (Reda).
Ir dar gauta daug stažuotės dalyvių atsiliepimų, kuriuose minima, kad planuoja daug perimti patirčių ir atlikti pokyčių grįžę į savo institucijas. Tikimės, kad pokyčiai prisidės prie įtraukiosios mokyklos kūrimo praktikos.
Straipsnelį parengė: Raseinių rajono švietimo pagalbos tarnybos direktoriaus pavaduotoja Silva Morkevičienė.
Pirmieji atnaujintas ugdymo programas atitinkantys vadovėliai, iš kurių jau nuo rugsėjo 1 d. galės pradėti mokytis mokiniai, pateikti Nacionalinei švietimo agentūrai.
PlačiauKasmet baigiantis mokslo metams Raseinių rajono švietimo pagalbos tarnyba organizuoja tradicinį renginį „Kaip nubrėžti trajektoriją nuo žinių iki sėkmės“. Tai padėkos šventė rajono etapo olimpiadų ir respublikinių konkursų laimėtojams bei juos parengusiems mokytojams. Šventiniame renginyje dalyvavo 9-12 klasių olimpiadų ir konkursų rajono etapo 76 laimėtojai, o 3-8 klasių laimėtojams bus dovanojama išvyka į Pasvalio rajono Raubonių parką. Nuoširdžiausios padėkos nusipelnė 99 mokytojai, kurie rengė olimpiadų-konkursų užduotis, kurie vertino mokinių darbus ir parengė 3-12 klasių olimpiadų laimėtojus.
PlačiauGegužės 11 dieną Raseinių Marcelijaus Martinaičio viešojoje bibliotekoje vyko rajono bendrojo ugdymo mokyklų pradinių klasių mokinių meninio skaitymo konkursas „Gimtinės spalvos“. Šis konkursas buvo skirtas Spaudos atgavimo, kalbos ir knygos dienai paminėti, kuri visoje Lietuvoje minima gegužės 7 dieną.
PlačiauMokyklų patirtys: kaip teisingai formuluoti uždavinį, kaip teisingai nustatyti vertinimo kriterijus...
Rajono ugdymo įstaigų bibliotekininkės inicijavo gerosios darbo patirties sklaidą su Kauno rajono ugdymo įstaigų bibliotekininkų metodinio būrelio nariais. Stažuotė „Biblioteka – edukacijų laboratorija: Kauno Palemono gimnazijos geroji patirtis“ vyko Kauno Palemono gimnazijoje.
PlačiauSavivaldybės biudžetinė įstaiga
T. Daugirdo g. 7-2, 60151 Raseiniai
Įstaigos kodas 300054296
Tel. (8 428) 51 571
El. paštas info@rspt.lt